Home
Noviny
Kultura
info
v Plzni - Centrální dispečink ve zkušebním provozu


První měsíc zkušebního provozu má za sebou nově vybudovaný centrální dispečink a.s. VODÁRNA PLZEŇ. Přijímá veškeré informace o haváriích, poruchách a dalších problémech na vodohospodářské infrastruktuře provozované a.s. VODÁRNA PLZEŇ.

Centrální dispečink, který funguje nepřetržitě 24 hodin denně, od té doby přijal hlášení o více než 220 událostech. 

"Dispečink soustřeďuje informace o stavu více než 1150 km dlouhé vodovodní sítě (plzeňská vodovodní síť měří více než 500 km), 74 vodojemech, 33 čerpacích stanicích, 570 km kanalizační sítě a zprostředkovává prvotní zásah v místě havárie. K dispozici máme moderní vizualizační program, který znázorňuje stav objektů na vodovodní síti a umožňuje sdílení informací o poruchách na síti s ostatními pracovišti," říká Ing. Jan Kretek, vedoucí úseku pitné vody.

V loňském roce opravili pracovníci a.s. VODÁRNA PLZEŇ celkem 1313 havárií a poruch na vodovodní síti (398 na potrubí, 215 na přípojkách), z toho v Plzni 898 (234 na potrubí, 156 na přípojkách). V roce 2001 bylo celkem opraveno 1240 havárií a poruch, v Plzni 949.

Centrální dispečink (tel. 377 242 445) řeší především havárie a technické záležitosti a zákazníci by si ho neměli plést se zákaznickým centrem, které vyřizuje dotazy týkající se např. uzavírání odběratelských smluv, ceny vody, odečtů vodoměrů a reklamací.

V Plzni dne 22. ledna 2003

Naďa Popová
tisková mluvčí Vodárny Plzeň a.s.
 
HOME
UP