Home
Noviny
Kultura
info
v Plzni - názory bez cenzury - starší "názory"



TISKOVÁ ZPRÁVA z tiskové konference Bündnis 90/ Die Grünen a Strany zelených Eschlkam, 25.5.2001

Program firmy Česká drůbež na výstavbu dalších zařízení pro 1,8 milionu kuřic a nosnic pokračuje.

Tisková konference se konala za účasti: Petra Münzel, poslankyně bavorského zemského sněmu, Maria Sharfenberg, poslankyně bavorského zemského sněmu, Josef Kammermeier, občanská iniciativa proti výstavbě velkodrůbežáren Eschlkam, Alois Mach, Strana zelených, člen předsednictva

Provozovatel velkodrůbežárny ve Všerubech na Domažlicku soukromá firma Česká drůbež, s.r.o. porušil dohody a aniž by byl dokončen monitoring vlivu první haly s 200.000 kuřicemi na životní prostředí, odstartoval výstavbu druhé haly. Připravena je i výstavba třetí haly a výstavba velkodrůbežárny ve Velkém Malahově pro 600.000 nosnic. Připravuje se také výstavba zařízení pro dalších 600.000 kusů v Srbech. A to přes odpor místních obyvatel.

Investorem je sice soukromá firma Česká drůbež s.r.o., ale jejím vlastníkem je Stefan Pohlmann z Německa. Bavorská vláda věnovala 150.000 DM na zřízení výše uvedeného monitoringu, který měl být podkladem pro povolení výstavby dalších hal. Navíc je monitoring znehodnocen tím, že zde zatím nebyly v době vyšších teplot umístěny starší kuřice a v plném počtu. Nyní probíhá dezinfekce haly po odvozu kuřic a budou zde umístěna několikadenní kuřátka, která produkují jen nepatrné množství čpavku. Ta zde budou právě v červnu, kdy měl být plný monitoring proveden.

Nechceme předjímat výsledky měření, ale nedodržení slibů představitelem firmy Česká drůbež nás nutí k předběžným závěrům. Již dnes je možné konstatovat, že provozní hala poškozuje ovzduší podle meterologických podmínek až do vzdálenosti více než l km. Drůbeží trus byl i s peřím (dokonce ve vrstvě až deset cm) navrstven na polních plochách (ty má pronajaty otec Stefana Pohlmanna) i přímo na svahy k potoku, který odtéká na území Spolkové republiky Německo. Je zcela nepochybné, že dlouhodobým provozem velkokapacitních drůbežáren budou postupně kontaminovány jak povrchové, tak spodní vody. A to v oblasti Přírodního parku. V oblasti, která mohla vynikat přírodními krásami a turistikou, v oblasti, která mohla produkovat stále více žádanější zemědělské produkty s označením bio-. Na Domažlicku jsou tak stavěna zařízení, která týrají drůbež, a která byť splňují naše nedokonalé normy, by v Německu nemohla být postavena a provozována. Česká republika potřebuje zcela jiný druh investic. Nepotřebujeme investice, které proto, aby nemohly poškozovat životní prostředí v Německu, jsou přesunuta do Čech.

Žádáme Českou vládu, aby zodpovědně monitorovala ovzduší, kvalitu vod, kvalitu krmiv i kvalitu produkovaných vajec a masa. Mezinárodní zveřejnění problémů v uvedených oblastech by mělo negativní dopad na odbyt zemědělských produktů z České republiky do zemí celé Evropy.

Žádáme Českou vládu, aby neprodleně zastavila stavbu druhé provozní haly ve Všerubech a vyčkala konečné fáze vyhodnocení vlivu stavby pro 200.000 kuřic na životní prostředí.

Žádáme Českou vládu, aby nepřipustila přesun ekologicky sporných investic do České republiky. Už proto, že budou překážkou pro naši integraci do Evropské Unie.

Ke zveřejnění na území ČR pověřen Alois Mach, Strana zelených Eschlkam, 25.5.2001

22. března 2001 - TISKOVÉ PROHLÁŠENÍ DOPRAVNÍ SEKCE STRANY ZELENÝCH

Ministr životního prostředí Miloš Kužvart se nemá představitelům Plzně za co omlouvat.
Ačkoli jsme v případě povolení výstavby dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří ministra životního prostředí Miloše Kužvarta kritizovali, nemá se v případě sporu s představiteli Plzně za co omlouvat. Dopravní sekce Strany zelených v této souvislosti upozorňuje na nevěrohodnost minulého i současného vedení města v prosazování zájmů občanů a čistého životního prostředí. Jak jinak je možné posuzovat připravovanou výstavbu dvou kapacitních komunikací (I/20 a I/27) ve směru sever - jih městem a obytnou zástavbou. Namísto vybudování tzv. západní části městského okruhu, který by mohl převzít značnou část zátěže z obou severojižních průtahů, plánují představitelé města koncentraci veškeré dopravy do města a obytné zástavby.
Ministr Kužvart vyjádřil mínění značné části občanů města o podílu bývalého vedení města na zablokování připravované realizace kratší trasy dálničního obchvatu a tím i na zakonzervování dlouholetých sporů o vedení obchvatu. Otázkou zůstává, proč tehdy prosazovali představitelé města zájmy občanů Černic proti zájmům občanů celého města, kteří si přáli výstavbu obchvatu urychlit. Je pravda, že noví představitelé města problém dálnice zdědili. Určitě ale nezdědili pokračující koncentraci kamionové i osobní automobilové dopravy do středu města a určitě jim nešlo o prosazování zájmů občanů města, když se snažili prosadit těžký metalurgický provoz firmy NEMAK Europe na návětrnou stranu města do míst, kde byla územním plánem povolena pouze lehká výroba. Zvláště pak, když by jiní investoři nabídli více pracovních míst i vyšší cenu za pozemky.

Za Dopravní sekci Strany zelených: Alois Mach, předseda V Plzni, 21.3.2001

21. března 2001 - Obchvat roudné

Dne 15.2. 01 proběhla v regionálním zpravodajství ZAK TV krátká reportáž o situaci s výstavbou obchvatu Roudné. Za ymínku snad stojí vyjádření vedoucího Útvaru investic pana Kofroně, který prohlásil, že kromě majitelů pozemků nějaký velký odpor proti této stavbě není. Pan Kofroň přitom od nás obdržel kopie petičních archů a vyjádření k akci, kde jste vy, obyvatelé Roudné, vyjádřili jednoznačný nesouhlas s výstavbou obchvatu. Zdá se, že na to při svém veřejném vystoupení pan Kofroň zapomněl a veřejné mínění zcela ignoroval. Z toho pro nás občany vyplývá, že je třeba být i nadále aktivní, aby náš hlas byl slyšet.

Občanské sdružení Za zachování Roudné a jejího okolí

21. března 2001 - Obchvat roudné II

Dne 21.12. 2000 byl uveřejněn článek 'Sdružení chce zabránit výstavbě obchvatu Roudné'.
Impulsem k tomuto článku bylo vydání tiskové zprávy občanského sdružení 'Za zachování Roudné a jejího okolí', kde členové tohoto sdružení shrnují důvody nesouhlasu s plánovanou výstavbou obchvatu Roudné.
Na tyto argumentyv tomtéž článku reaguje náměstek primátora pan Miroslav Kalous. Ten veřejnosti předkládá myšlenku, že je obchvat Roudné jedinou možností jak Roudnou zachránit a jak jí odlehčit od tisíců automobilů, které zde denně projedou.
Počátkem nového kalendářního roku bývá zvykem se ohlédnout za rokem minulým. K tomu slouží mnoho různých anket, ať se již volí nejlepší sportovec, zpěvák, či nejlepší český film.

Až bude probíhat anketa o nejhloupější výrok roku 2000, doufám, že nebude zapomenut právě výše zmiňovaný výrok pana Kalouse. On totiž vidí jedinou možnost jak Roudné odlehčit od tisíců automobilů ve vybudování komunikace, která na Roudnou přivede další desetitisíce automobilů každý den. Tato chystaná komunikace totiž propojí křižovatku Na Rychtářce s rondelem a bude znamenat nejkratší spojnici pro veškerou dopravu (tedy i nákladní) od Prahy a Českých Budějovic směrem na Karlovy Vary a Most a opačně. Jedině snad část ulice Na Roudné se zklidní. A ejhle! Zde má pan náměstek Kalous shodou okolností svoji tiskárnu. A tak se nám na mysl vkrádá nepěkná myšlenka, jestli náhodou tak vehementně obhajovaná stopadesátimiliónová investice není ovlivněna třeba tím, že až pan náměstek primátora Miroslav Kalous pojede pro Radniční listy, které zde tiskne, bude se mu v ulici Na Roudné snáze parkovat.

V kulturních civilizovaných demokraciích, kam bychom tak rádi spolunáleželi, by tyto skutečnosti minimálně znamenaly, že se pan Kalous z důvodu střetu zájmů dále nebude v této věci angažovat. Obávám se však, že v naší společnosti tyto skutečnosti nemají na vystupování našeho voleného správce věcí veřejných žádný vliv. Nebo se mýlím?

Rudolf Šmídek

6. března 2001 - O legislativních vložkách

"Zákonodárce" - jak to slovo hrdě zní, to přece musí býti občan dbalý zásad, principů, dobrých mravů, zákonů a ústavy zejména. Ještě nedávno nám naše stranická elita ta slůvka ohýbala ve všech pádech. Nu, faktem bude, že mezi "elitu" se vloudila obyčejná lůza. To je ta, která myslí: urvi, co můžeš, po nás potopa, jen pro ten dnešní den - to je: aspoň v tomto volebním období. Když si "zákonodárci" z ČSSD a ODS schválili nový volební zákon nyní zrušený Ústavním soudem, řekla jsem si, že si to musím pamatovat. A na pátek 2. března 2001 také hned tak nezapomenu. Poslanecká sněmovna si totiž plete Ústavní soud se soupeřem v ringu, když před tím své soupeře v podobě neparlamentních stran hodlala vytěsnit. Jak sympatické by bylo, kdyby se místo obav z nedostatku financí po tomto ústavním nálezu (který poslanci nečetli a číst nemohli v tom kvapu), místo legislativního kvapíku tito naši zástupci zastavili a zamysleli nad svými přemrštěnými nároky, vždyť jindy se handrkují nad deficitním státním rozpočtem. Ale myslet zřejmě bolí a ani to lačné břicho nezaplní. A tak strany licitují, nyní chtějí roční státní subvenci na poslance "jen" ve výši 900 000 korun, kde vzít a nekrást? Běžnému občanovi říkají, jsi dospělý, starej se sám, je pouze tvojí chybou, že jsi kupříkladu vědcem či učitelem za podprůměrný plat - bez ohledu na společenský význam té profese. Ani o nezávislého kandidáta se podle zákona stát nepostará, zřejmě by to "ohrozilo" jeho nezávislost. Strany samy naříkají na inflaci, poslanci pak sami rozhodují o svých platech, o státních subvencích stranám, o přemrštěné imunitě, který občan může? Tak si to konečně povězme, parlamentní strany nám, občané, nehodlají sloužit, spíše, jako člověk, který zažil existenční bídu, chtějí tolik bochníků, aby je mohly plesnivějící schovávat pod matraci. Že je to slabomyslné? Ale my tu bídu těm dobře živeným tvářím přece nevěříme. Ať zkusí německý model: Kolik dají dárci, tolik stát. Pravda, ode mě už by se tato soudobá bratrstva tvořící častokrát pouze normy ku vlastnímu prospěchu nedočkala ani desetníku a tak by se konečně stala mravním principem i duchem - zákona?

Květa Matějovcová
Rokycany

20. února 2001.
ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA dnes odeslala první tramvaj americkému zákazníkovi.

ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA (ŠDT), 100 % dceřiná společnost ŠKODA HOLDING a.s., dnes odeslala první z pěti nízkopodlažních tramvají určených pro americké město Portland (stát Oregon). Zbylé čtyři tramvaje budou od výrobce vyexpedovány do konce března letošního roku. Finanční objem této zakázky přesahuje čtvrtmiliardy Kč. Tramvaj nejprve poputuje na kamionu do belgických Antverp a pak přes vody dvou oceánů (Atlantický a Tichý) do Portlandu. ŠDT tramvaje pro USA dodává ve spolupráci s obchodní společností Inekon. V současné době se jedná o dalších dvou kusech.

Od tramvají dodávaných pro česká města se tyto "američanky" liší tím, že mají dveře po obou stranách, také řízení je oboustranné (trať v Portlandu je totiž pouze jednokolejná). Standardem americké výbavy je klimatizace.

V letošním roce bude ŠDT vyrábět ještě tři nízkopodlažní tramvaje pro další americké město Tacoma (stát Washington) a čtyři pro česká města. ŠDT se nyní také soustředí na rozjezd společného podniku na opravu lokomotiv v Rusku (viz naše předchozí tiskové informace). Letos také dodá 8 rekonstruovaných souprav pro pražské metro a řadu dalších zakázek (příměstské vlakové jednotky, rekonstruované elektrické lokomotivy pro ČD, atd.). Společnost má zajištěnu zakázkovou náplň na tři roky. K 31.12. 2000 zaměstnávala 695 lidí, auditované výsledky oznámí v průběhu března 2001 (podle předpokládaných výhledů oznámených v listopadu 2000 by měla ŠDT dosáhnout tržeb ve výši cca 1,2 miliardy, při více než 100 milionovém zisku).

Karel Samec
tiskový mluvčí
ŠKODA HOLDING a.s.

Městská organizace Strany zelených, Americká 29, 301 38 PLZEŇ, tel./fax 019/723 63 22, E-mail: amach@iol.cz

(Otevřený dopis Městské organizace Strany zelených vedení Nemaku Europe - Originál zaslán doporučeně řediteli Nemak Europe Jeorge Radovi.)

Jako představitelé renomované firmy Nemak Europe jste se zachovali zcela nečekaně a nestandardně, když jste odřekli veřejné projednávání vlivu stavby sléváren na životní prostředí Plzně několik hodin před plánovaným termínem. Důvodem má být údajně vyjasnění otázek souvisejících s územním plánem pro lokalitu Borská pole. Ačkoli jsou všechny sporné skutečnosti známy již dlouhou dobu, přesto jste ponechali veřejnost do poslední chvíle dezorientovanou.
Je otázkou, zda je příčinou takového chování skutečně jen vyjasnění nesrovnalostí v územním plánu, či cíle zcela jiné. V této souvislosti je třeba si uvědomit, že běží stále vaše masivní reklama ve sdělovacích prostředcích a pan Jeorge Rada navštívil stejně jako plzeňští představitelé ČSSD premiéra České republiky, Miloše Zemana, který slíbil ve věci lokalizace Nemaku v Plzni svoji plnou podporu.
Máme snad, stejně jako plzeňská veřejnost, chápat tento krok jako prosazování stavby sléváren Nemaku proti většinovému veřejnému mínění občanů Plzně a bez ohledu na skutečné působení této stavby na životní prostředí města? Máme také předpokládat, že nezávislé posudky vlivu Nemaku na životní prostředí od České inspekce životního prostředí a Ministerstva životního prostředí, které stavbu na Borských polích nedoporučily, nemají žádnou váhu a že stačí (jako za bývalého režimu) pokyn stranického a vládního představitele?
Bohužel, za nepříjemnou situaci, ve které se nacházíte a která poškozuje jméno České republiky u investorů, jsou zodpovědní především představitelé města a my jejich postupu upřímně litujeme. To však nemění nic na nevhodnosti této stavby na návětrné straně města. Anebo snad pan premiér může tuto situaci změnit?
Za odpověď na tento dopis vám předem děkujeme.

za Městskou organizaci Strany zelených: Jiří Růžička, předseda Alois Mach, člen předsednictva
V Plzni, 14.2.2001

Dopravní sekce Strany zelených, Americká 29, 301 38 PLZEŇ, tel./fax 019/723 63 22, E-mail: amach@iol.cz

(Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR všem poslanům)

Věc: silniční zákon
Až příliš často jsou dobrý úmysl i potřebný zákon znehodnoceny dodatečnými zásahy poslanců. Stejně tak je tomu i v případě silničního zákona. Nepolemizujeme o potřebnosti této právní úpravy, jejíž úroveň máme za dostatečnou. Chceme poukázat na některé problematické body, které by mohly kladné dopady celého zákona, alespoň v očích veřejnosti, dosti diskreditovat.
V první řadě se jedná o dětské sedačky. Ty jsou přece zapotřebí na všech komunikacích, tedy i na silnicích nižších tříd a v městském provozu. Navíc vaše zdůvodnění až příliš zavání laciným populismem: je snad sociálně slabším rodinám snižován (nebo dokonce odpouštěn) nájem v bytech, poplatky za energie nebo náklady na obživu ? A věřte, to jsou v rozpočtu každé rodiny daleko podstatnější položky. Nebo zůstaňme u tématu: proč tedy nejsou členům sociálně slabších rodin sníženy poplatky za absolvování kurzu k získání řidičského oprávnění ? Nebo sníženy ceny při nákupu automobilu ? Váš postoj svědčí i o naprostém odtržení od běžné reality života. Pro sociálně slabší spoluobčany je již dnes cena za dálniční známku rovněž dosti vysoká a pouze pro vaši informaci: za její cenu lze dostat kvalitní dětskou autosedačku v prodejnách s použitým zbožím.
Možná by stálo za úvahu místo vašeho nesmyslného řešení schválit platnost tohoto bodu v delším horizontu, např. 1.1.2002 a zároveň na tuto skutečnost řidiče soustavně připravovat. Mnohem horší, vzhledem k dopadům morálním i na životy a zdraví, je tolerance rychlé jízdy o 30, resp. 50 km/hod. Tímto opatřením rozdělujete občany na ty, kteří mají dosti peněž na pokuty a mohou tedy rychlostní limity porušovat, a na ty ostatní, kteří je dodržují, ale za to budou neustále těmi prvními v běžném silničním provozu ohrožováni. A je smutné, že té první skupině dáváte možnost, jak tu druhou skupinu "lépe" zabíjet a mrzačit. Přímo se nabízí myšlenka, že iniciátoři této “války” jsou ti poslanci, kteří požadovali vyšší rychlostní limity pro své automobily. Když se zvedl velký odpor odborníků i obyvatel, upravili si alespoň postihy, které si potom ve Sněmovně navzájem odpustíte.
A že patříte spíše k té první skupině, dosvědčuje úctyhodný počet dopravních nehod poslanců, i vlivem rychlé jízdy nebo požití alkoholu před jízdou. O tom, že vám uzpůsobování zákonů pro svou vlastní potřebu nečiní potíže, svědčí i odsunutí bodování řidičů, s kterým byste právě vy mohli mít potíže v podobě odebraného řidičského oprávnění.
Rovněž nás zaráží, že projednávání řidičských prohřešků se bude odehrávat před pracovníky místních úřadů. Víme, jaká je dnes špatná vymahatelnost práva i celkově nízké právní povědomí občanů a úroveň morálky. Nedovedeme si tedy představit, že “civilní” úředník bude mít u některých občanů větší váhu než uniformovaný příslušník PČR. A opět nás nemůže nenapadnout, že tato úprava vznikla především pro ty, kteří jsou často v konfliktu s dopravními předpisy, tedy i pro politiky. Vždyť na pracovníky místních úřadů lze (při dnešní nezaměstnanosti a známé provázanosti podnikatelské sféry s politiky) přece vyvíjet velice úspěšně nátlak.
Vážení poslanci, stále více spoluobčanů je přesvědčeno, že bývalý režim byl lepší. A vaše některé skutky (např.jízda pod vlivem alkoholu, neoprávněné používání výstražného majáčku, ale i přesun nákladů tunelované ekonomiky, apod.) je v tom jen utvrzují. Ani mimosoudní vyrovnání následků vašich havárií (které si průměrný občan nemůže dovolit) k jinému závěru nevede. Ale uvědomte si, že fyzikální zákony platí pro všechny - ostatně řada prominentních sportovců, umělců a politiků se o tom již přesvědčila. Bohužel, pro některé z nich (nebo pro jejich oběti) to bylo poslední zjištění v životě. Nezapomeňte! Na svých místech máte hájit zájmy občanů, republiky, bezpečí, životního prostředí. Nikoli skupinové zájmy vládnoucí vrstvy a silných lobby. Jinak opět zvítězí KSČM.

Za Dopravní sekci Strany zelených: Alois Mach, předseda
V Plzni, 14.2.2001

Nikdy jsem proti cikánům nic neměl. Bydlím v Plzni na Vinicích a dokonce chodím i do hospůdky, kterou preferuje především tato menšina. Před slabou hodinkou mě dva romští spoluobčané obrali o 1100,- Kč. Není to moc, ale zamrzí to. Asi jsem byl velký hlupák, ale na druhou stranu herecké schopnosti mých protivníků byly úžasné a jejich technika vytříbená zřejmou praxí. Poradím Vám, jak nenaletět. Jejich scénář je jednoduchý:

1 - nabídnou Vám výhodný obchod, Vaši důvěřivost podpoří omáčkou o zrovna propadající zástavě, či něco podobného. Dobrým tahem je jejich tendenční pohovor o házení všech Romů do jednoho pytle.
2 - Pomocí kompliců navodí dojem reálnosti tohoto obchodu.
3 - Předání peněz nevidí nikdo, kdo by Vám to mohl dosvědčit. (Jestliže si s sebou někoho vezmete, Váš sok si vezme komplice, který dosvědčí opak).
4 - Pak následují tisíce možností různých výmluv, zmizení v bytě ve kterám už ho nedohledáte, nebo rychlý běh. A už jste bez peněz.

Během deseti minut procházení se po Vinicích a zbytečného hledání našeho zlodějíčka jsme potkali slečnu, jež dopadla téměř na chlup stejně. Přišla o 1000,- Kč a neměla ani na vlak domů.

K.H. - 8.2. 2001, 23:30 h.

Dne 20.1.2001 přinesl deník MLADÁ FRONTA DNES (p.redaktor Nedvěd) odpověď RNDr. Jana Maňáka na pochybnosti doc.dr.Reifa o výpočtech rozptylové studie pro plánovanou výstavbu sléváren firmy NEMAK na Borských polích v Plzni.Odbornou diskuzi přenechám oběma odborníkům, jsem však přesvědčen, že je nutné na obsah článku reagovat. Ve své rozptylové studii totiž RNDr.Maňák vůbec nepochybuje o umístění nemalé přídavné zátěže plzeňského ovzduší na návětrné straně města. Ačkoli právě z těchto důvodů umístění sléváren NEMAK na Borských polích nedoporučují jediné dvě skutečně nezávislé instituce, a to Ministerstvo životního prostředí a Česká inspekce životního prostředí. Za nezávislé (v tomto případě) není možné považovat ani tým Dr. Pízové, který zpracovával dokumentaci EIA, ani RNDr Maňáka, či odbor životního prostředí Magistrátu m.Plzně, anebo Městskou hygienickou stanici. Už proto, že jsou všichni financováni firmou NEMAK nebo samotným městem, jehož představitelé v této kauze zjevně hájí zájmy NEMAKu namísto zájmů občanů a jejich zdraví.
Zpracovatelům posudku EIA a rozptylové studie by se snadno mohlo stát, v případě, že nedoporučí firmě, která studii objednala její investiční záměr, že nedostane takový zpracovatel zakázky od dalších investorů. Který investor by takovým způsobem vyhazoval peníze, že? A naopak. Pokud by studii platili samotní občané z vlastních peněz, jistě by byly zpracovateli posudků hájeny jejich zájmy. Je to nepříjemné, ale logické. Zpracovatelé se proto drží zákonů a příslušných předpisů, ale z příkladů, kdy někteří odborníci doporučí např. stavbu přehrady a další odborníci ji striktně zamítnou, je vidět, že studie je možné zpracovat na přání oběma zúčastněným stranám. A že by si NEMAK jako renomovaná firma nedovolil umístit do Plzně nevhodnou a škodící technologii? Samozřejmě, že dovolil. Vždyť původně plánovaná a životnímu prostředí škodící technologie by už v Plzni byla budována, nebýt odporu obyvatel, České inspekce životního prostředí, Strany zelených, a dalších. Jakou důvěru tedy může NEMAK v Plzni požívat? Kdyby petiční výbor měl lepší podmínky ke sběru protestních podpisů, neměl by podpisů 8.800, ale 88.000.
V celé kauze je také příznačné, že na rozdíl od Dr. Sequense, který za čtyřkoalici v zastupitelstvu města projekt odsoudil jako zdraví škodlivý, oba lékaři ODS v zastupitelstvu nevidí v přídavné zátěži plzeňského ovzduší žádnou hrozbu. Že budou obětováni někteří z nás, kterým chybí k překročení vlastní obranyschopnosti organizmu proti některým nemocím už jen málo? Děti, staří lidé, kuřáci, nemocní?
Investoři potřebují většinou prosadit svůj záměr za cenu minimálních nákladů. To je správné. Proto je dnes zapotřebí skutečně nezávislých odborných institucí, představitelů města, kteří skutečně hájí zájmy občanů, i nebojácných občanů, kteří preferují opravdové hodnoty proti v budoucnu slibovaným cca 1000 pracovních míst. Zvláště pak, když na stejném místě jsou schopni jiní investoři zaměstnat více lidí bez negativního vlivu na životní prostředí.

Alois Mach, člen předsednictva Strany zelených Plzeň, 21.1.2001

Stanovisko ŠKODA HOLDING a.s. k dnes podepsanému Memorandu o realizaci usnesení Vlády České republiky z 11.12.2000, týkající se dalšího postupu restrukturalizace kapitálového společenství ŠKODA Plzeň.
(Plzeň 19.1.2001)

Generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. Martin Roman : "Pokračování finanční restrukturalizace ŠKODA HOLDING vysílá bankám a dalším institucím jasný signál o stabilitě skupiny a umožňuje jim poskytovat projektové financování našim dceřiným společnostem. To byl dosud moment, který nás limitoval ve výběrových řízeních. Na kapitalizaci svých starých dluhů čekala ŠKODA od zahájení své restrukturalizace, protože jedině toto řešení přináší společně s ráznými kroky, které se provedly uvnitř firmy samé, dlouhodobou finanční stabilitu a prostor pro další rozvoj. V klíčových perspektivních oborech budeme po věcném naplnění memoranda plně konkurenceschopní s ostatními světovými hráči."

Karel Samec, tiskový mluvčí ŠKODA HOLDING a.s

10.1. 2001 - Tiskové prohlášení Strany zelených v Plzni k situaci v ČT

15.11. 2000 - TISKOVÁ ZPRÁVA občanského sdružení Za zachování Roudné a jejího okolí

Naše občanské sdružení považuje za nutné obrátit se na plzeňskou veřejnost pomocí tiskové zprávy. Zaznamenali jsme totiž snahu znevážit naše občanské sdružení tvrzením, že se jedná o několik zahrádkářů", kteří hájí své partikulární zájmy bez ohledu na veřejnost. Je to nedorozumění ? Nebo zlý úmysl ?
Pravým důvodem, proč se snažíme zabránit výstavbě obchvatu Roudné je výrazné poškození životního prostředí /hluk, prach, zplodiny/ obyvatel Roudné, zejména ulic: Úzká, Luční, Bělohorská, Malická, částečně Na Roudné, Pod Všemi svatými, Křížkova a hlavně ulice Lípová.

Níže položená Roudná by se tímto obchvatem zcela sevřela a nežádoucí účinky výfukových plynů ještě zvýraznily. Plánovaná stavba je veřejnosti předkládána jako nezbytná druhá přístupová cesta na severní předměstí. Skutečnost je však taková, že tato plánovaná komunikace končí na rondelu a toto neřeší.
Kromě stálých obyvatel Roudné tato komunikace neprospěje dětem, které docházejí do Střediska volného času dětí a mládeže v Pallově ulici, dětem z 15. mateřské školy v Křížkově ulici a dětem ze sportovní školy, ze 17. ZŠ a sportovcům, docházejícím do sokolovny TJ Prazdroj. K stavbě obchvatu Roudné se negativně vyjádřili i někteří zdejší podnikatelé, které obchvat také poškodí.
Z výše uvedeného zcela jednoznačně vyplývá, že naše občanské sdružení hájí zájmy širokého spektra roudenské veřejnosti a tudíž v žádném případě nejde jen o zájmy "několika zahrádkářů", jak je veřejnosti mylně předkládáno.

Za občanské sdružení Za zachování Roudné a jejího okolí

Rudolf Šmídek
V Plzni dne15.11. 2000

6.11.2000 - Něco ke Kajínkovi.
Tak nějak mne zklamala práce policie. Po více než týdnu pátrání ohlásila, že při hledání kolem věznice Mírov našli nějaké jeho stopy. Kajínek musí být docela tvrďák, když se skrývá v lese v tomhle počasí jenom v teplácích a košili a k tomu bez jídla. Možná se zahrabal někam do listí, uvedl se do zimního spánku a až bude jaro tak vyleze ze svého úkrytu ven. Nebo je jogín a levituje v dutině nějakého stromu. Snížil si tělesnou teplotu a proto jej nemůže nalézt helikoptéra s termovizí. Samozřejmě v blízkosti věznice Mírov. On se ten jeho útěk týká také naší Plzně. Byl tu totiž odsouzen. Zabil zde dva lidi. Další zemřeli při jeho převozu k soudu chybou řidiče. A chce se mstít právě těm, kteří jej do vězení dostali. Mějte oči otevřené!

Z.H.

6.11.2000 - Vazena pani, Vazeny pane... Prolezam si webovske stranky vPlzni.cz rad bych reagoval na rubriku \"nazory bez cenzury\". Muj navrh je ten, zverejnit anketu s moznosti primeho hlasovani, popr. s moznosti vyjadreni se na stranku ankety. Otazky by znela:Meli by studenti vysokych skol v Plzni mit moznost volit, i kdyz nemaji v Plzni trvale bydliste, lec zde travi vetsinu dni v tydnu? Zajimal by me postoj jak studentu tak i lidi zijicich v Plzni a okoli.... S pozdravem Petr Kuf. Student ZCU.

 
HOME
UP