| |
| |
| |
| KONCERT PETERA LIPY V `LAMPĚ` |
| navštívenky |
Legenda slovenského jazzu se po roce opět představila v Plzni. Zpola naplněná Lampa zažila obvyklou kvalitu. Sestava předvedla celoroční výsledky práce Petera Lipy, ke kterým složil texty i známý slovenský humorista Milan Lasica. Pohledu a sluchu milá sestava doprovodu ve složení altsaxofon - Michal Žáček, basák - Martin Gašpar, bicí - Marcel Buntaj a klávesy - Lipa junior přivedla posléze lampovníky do vlnivého tance. Jednotlivá sóla jazzmanů způsobila exploze ovací. To nejlepší odváděli chalani od saxofonu a bubnu. Střídajíce různé nástroje a paličky zvedali lampy posluchačstva k suchým rtům. Zejména Žáčkovy variace na saxofon, altsoxofon, příčné flétny a malé, doslova dětské flétny doplňované zvuky kouzel z několika druhů Buntajových paliček.
Večer plul od amerického blues k ryze českoslovesnkému provedení let současných i dávno minulých. Vždyť pán Lipa již nemá dvadsať rokov. Lkavé skladby "Tak to vidíš" nebo prozaické " Dobré skutky" vystřídala např. "Mokrá ulice" zajímavá svým neotřelým textem. Sila Lipy přilákala i plzeňskou interpretku Vlaďku Bauerovou, která nedávno v rámci mezinárodního Bienále dokřtila svůj nový disk. A taky se hned zapojila k tancechtivým posluchačům. Byl to večer česko-slovenského sepětí. Jen se divím, že si cestu do Lampy nenašlo ten večer mnohem více posluchačů.
Na závěr zahraniční Lipovy expozice zazněla známá variace na bankovní slang "Prosperita", kde se k refrému " krach, krach, krach " hojně přidávají i posluchači. Peter fakt to nebyl
Postřehy K H Roudenského
Na tomto vystoupení lidé nadšeně poslouchali i tančili stejným dílem a jen a jen dokazovali, že dobrá hudba maže nejen žánry, ale i hranice - no, nebyl on pan Lipa vždy tak trochu i náš?
Nejvíce se mi líbila zjazzovaná píseň "Day Tripper", z chystaného alba
Beatlesáckých pecek - je zkrátka se na co těšit.
text: Nimrod foto: K.H. Roudenský
|
|
|
|
|